Організація роботи з безпеки життєдіяльності дітей в дошкільному навчальному закладі
Дошкільний навчальний заклад забезпечує право дитини на охорону здоров'я, здоровий спосіб життя через створення умов для безпечного, нешкідливого утримання дітей, раціонального харчування. Здоров’я, його охорона та зміцнення, безпека дітей повинні бути життєвою стратегією, пріоритетом у роботі дошкільних закладів.
(Закон України "Про дошкільну освіту")
Дитина повинна самостійно вирізняти основні небезпечні чинники довкілля. Знати правила безпечного перебування вдома, у дитячому садку, на вулиці, на воді, на льоду, на спортивному майданчику.
Що таке безпека дитини?
Безпека – це:знання дітей-дошкільників про певні небезпечні ситуації та людей, які можуть загрожувати здоров'ю та життю, уміння правильно поводитися у різних ситуаціях; навички самостійних рішень у певних надзвичайних ситуаціях.
Освітньо-виховну роботу з дошкільниками в ДНЗ проводимо у таких напрямках:
життя серед людей, у природному та предметному середовищі;
правила поведінки з вогнем;
безпечні та небезпечні вулиці та дороги;
виховання вміння надавати собі та іншим допомогу у випадку необхідності.
Перевага в освітньо-виховному процесі надається заняттям, цікавим бесідам, розмовам, моделюванню та аналізу певних ситуацій, дидактичним та сюжетно-рольовим іграм.
Більше уваги приділяємо організації різних видів діяльності, спрямованих на набуття певних навичок поведінки, досвіду, самостійного пошуку виходів з непростих ситуацій, навчанню приймати виважені, продумані рішення. Адже все, чого навчають дітей, вони повинні вміти застосовувати в реальному житті, на практиці.
Важливою формою роботи з дошкільниками та колективом дошкільного навчального закладу із забезпечення безпеки у НС є проведення і Тижня безпеки дитини.
Мета його:
поліпшити якість навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя;
вдосконалювати теоретичні знання та практичні навички педагогів з формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров'я та життя;
пропагувати здоровий спосіб життя серед дітей та батьків;
інтегрувати суспільне та родинне виховання з проблем безпеки життєдіяльності дитини.
АБЕТКА ДЛЯ БАТЬКІВ ТА ДІТЕЙ
Дорослі піклуються про дітей, люблять, оберігають їх, хочуть, щоб вони виросли здоровими, але, на жаль, виникають ситуації, коли дитина залишається один на один з небезпекою.
Основна група потенційно небезпечних предметів перебуває вдома, і саме там найчастіше, коли дорослі відсутні або поводяться безвідповідально , з дітьми відбуваються нещасні випадки.
Як застерегти дитину від небезпеки:
- навчіть дитину набирати номери «101» , «102» , «103» , «104», використовуючи іграшковий або справжній телефонний апарат;
- навчити дитину голосно і виразно називати своє прізвище, ім’я, домашню адресу;
- розкажіть дитині в доступній формі про електрику, її значення та небезпеку;
- запропонуйте намалювати знаки біля кожного електроприладу: «Не можна самому торкатися!»; «Обережно!»;
- разом з дитиною сформулюйте правила користування електроприладами: не чіпати праска, розетку; ніколи не доторкатися до електроприладів мокрими руками;
- поясніть, що контакти з тваринами на вулиці можуть бути небезпечними. Вуличні кішки і собаки бувають хворі або агресивні. Їх можна і потрібно годувати, але гладити і грати з ними небезпечно.
! Навіть знаходячись вдома ми можемо наражатися на небезпеку, тому слід пам’ятати що:
- гострі, колючі та ріжучі предмети обов’язково кладуть на свої місця подалі від маленьких дітей;
- електроприлади можуть вдарити струмом або стати причиною пожежі, не можна вставляти пальці в електророзетки;
- ліки слід зберігати в місцях , недоступних для дітей;
- не дозволяйте дітям вдома відкривати вікна і виглядати з них, одним виходити на балкон і там грати;
- не можна брати сірники , чіпати газову плиту — газ дуже небезпечний;
- не можна чіпати побутову хімію, пральні порошки , засоби для миття посуду, засоби від тарганів.
Якщо дитина загубилася:
- розкажіть, до кого можна звернутися за допомогою, якщо дитина загубилася — до міліціонера, продавця магазину, охоронця;
- якщо дитина забула домашню адресу, він повинен постаратися назвати, які магазини, кінотеатри знаходяться недалеко від будинку, який автобус зупиняється поруч, або будь орієнтир, який допоможе знайти його будинок.
Правила користування громадським транспортом:
- посадка в громадський транспорт здійснюється лише з посадочної площадки, або узбіччя тротуару;
- до транспорту слід підходити після повної його зупинки;
- посадка на громадський транспорт відбувається дисципліновано, в порядку черги;
- зайшовши в салон, необхідно пройти вперед, не створюючи натовп біля дверей;
- забороняється висовуватись з вікон;
- не можна ходити по салону під час руху автотранспорту – це небезпечно;
- під час руху не можна відволікати водія розмовами і заважати водієві керувати транспортним засобом;
- не можна відчиняти двері, не дочекавшись зупинки;
- не можна перешкоджати зачиненню дверей;
- на зупинках виходять у сторону тротуару чи узбіччя.
- заборонено їздити на підніжках транспорту або чіплятись за борти машин;
- дітей слід перевозити лише в сидячому положенні;
- малюків під час руху транспорту необхідно тримати на руках, або у спеціальних кріслах;
- проїзд дітей в кузові транспортного автомобіля дозволяється лише тоді, коли кузов обладнаний сидіннями, а заднє сидіння має спинку. У кузові повинно знаходитись не менше двох дорослих. Висадка і посадка здійснюється через правий або задній борт;
- на мотоциклах дітей перевозять у колясках, з надітим шоломом
- Посадка і висадка здійснюється лише на праву сторону.
Коментарi